niedziela, 21 kwietnia 2013

Elementarz astrologiczno-chirologiczny - Genowefa Szrajer i Zornica Samardżijewa





Bieg gwiazd, zapowiada przyszłość”


„Elementarz astrologiczno-chirologiczny” jest z założenia podręcznikiem dla początkujących, pragnących rozpocząć swą przygodę z tymi dwiema dziedzinami. Podążając tą drogą można poznać charakter, zdolności, talent czy możliwości życiowe ludzi. Naturalnie nie przewiduje się tutaj przyszłych działań, a raczej predyspozycje danej osoby. Niemniej jednak połączenie chirologii z astrologią umożliwia dogłębniejszą analizę i interpretację horoskopu bądź większą pewność co do przewidzianych sytuacji. Elementarz ten jest wprowadzeniem do tych dwóch nauk, które nie są aż tak od siebie odległe i mają pewne cechy wspólne. Łączy on horoskop, który mówi o potencjale danej osoby i jej osobowości, z analizą chirologiczną, która tyczy się tego jak ukształtowało się nasze życie, może je zweryfikować. Jest to ciekawe połączenie, które może wiele ukazać i pomóc wyciągnąć jakieś wnioski.

Warto wspomnieć tylko czym są te dwie dziedziny. Chirologia polega na badaniu dłoni, natomiast astrologia zajmuje się położeniem ciał niebieskim na nieboskłonie oraz ich wpływem na życie ludzkie. W tej książce znajdzie się informacje na temat charakterystyki planet, aspektów, żywiołów, jakości czy domów horoskopowych. Również zamieszony jest krótki opis znaków zodiaku. Natrafimy tu także na zasady interpretacji horoskopu, wypisane w punktach. Szczerze mówiąc, wiedza, z którą się tu stykamy jest naprawdę podstawowa, a wszystko opisane jest dość zwięźle. Trochę się w tym miejscu zawiodłam, gdyż niewiele dowiedziałam się z tej pozycji. Rozumiem, jest to elementarz dla początkujących, niemniej jednak mówi on bardzo mało. Często też zwraca uwagę na rzeczy, które wie się nawet z życia codziennego, w końcu o horoskopie każdy kiedyś co nieco słyszał, tak jak i o znakach zodiaku. Ogólnie na wprowadzenie do astrologii jest poświęcone jedynie trzydzieści stron, więc nie ma się co dziwić tam skromnemu zgłębieniu się w temat.

Natomiast wiedza chirologiczna została przedstawiona w świetle symboliki astrologicznej. Było to ciekawym rozwiązaniem i czymś nowym, dzięki czemu na tym polu poszerzyłam swą wiedzę. Niemniej jednak zabrakło mi tutaj większej ilości ilustracji, które sprzyjają nauce z czytania z dłoni. Niewiele wcześniej miałam do czynienia z inną pozycją, poświęconą chirologii i tam obrazki niezwykle urozmaiciły lekturę. Na dodatek nie miało się wrażenia, że tekstu jest za dużo bądź, że się zlewa. Naturalnie i w tej dziedzinie mamy do czynienia z wiedzą całkiem podstawową, lecz było to zapewne nieuniknione. Ponadto przez to książka ta z pewnością skierowana jest do osób, które nie miały jeszcze nigdy do czynienia z tymi naukami. Największym plusem chyba jest czwarty, ostatni rozdział, który przedstawia analizę przykładowych ludzi, zastosowując wcześniej opisaną wiedzę teoretyczną w praktyce. Poświęcono temu więcej uwagi niż samej astrologii i trochę mnie to zdziwiło, lecz nie czułam się w tym przypadku jakoś szczególnie niepocieszona.

Co do pozycji tej mam mieszane uczucia. Owszem, dowiedziałam się z niej czegoś nowego, jednak mogłaby być ona lepsza i jestem pewna, że ciekawsze teksty można znaleźć w ofercie tego wydawnictwa. W książce tej spotkamy również trochę specjalistycznych pojęć, które zostały wyjaśnione i sama nie wiem czy jest to plus czy nie, gdyż nie do końca wydawało mi się to potrzebne. Lecz i tak nie mogę powiedzieć, iż całkiem się zawiodła, ponieważ nie żałuję, że książka ta wpadła w moje ręce. Mogłam się dowiedzieć kilku ciekawych rzeczy i nawet jeżeli niektóre kwestie nie były dla mnie nowością, to i tak w jakiś sposób poszerzyłam swoją wiedzę. Polecam tę publikację osobom całkiem początkującym, które jeszcze nie zaczęły zgłębiać tego tematu. Jednak zachęcam, by razem z nią znalazły sobie również dodatkowe utwory, opisujące osobno każdą z tych nauk.


Nawet jeśli jesteś przekonany, że:
Bieg gwiazd, zapowiada przyszłość
pamiętaj, że to ty – a nie gwiazdy – ją tworzysz.”




Tytuł: Elementarz astrologiczno-chirologiczny
Autor: Genowefa Szrajer i Zornica Samardżijewa
Ilość stron: 176
Wydawca: Studio Astropsychologii
Data premiery: 2010-06-02





 Książkę otrzymałam od Studia Astropsychologii, za co serdecznie dziękuję ^^

3 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...