piątek, 29 lipca 2011

Ambicja - Kate Brian


"Dlaczego ja?"


Kate Brian, czyli Kieran Scott urodziła się 11 marca 1974r. Jest amerykańską pisarką popularnych książek dla młodzieży. Pani Brian jest z New Jersey, gdzie mieszka wraz z mężem i synem. "Ambicja" jest już siódmym tomem serii jej autorstwa,. Dotychczas ukazały się: "Tylko dla wybranych", "Impreza zamknięta", "Poza zasięgiem", "Kto się przyzna", "W wąskim gronie" i "Impreza musi trwać".

Po ostatniej szalonej imprezie dyrekcja zagroziła zamknięciem Billings. Reed, jako prezeska musi je jakoś uratować. Jedynym rozwiązaniem jest zebranie pięciu milionów dolarów dla szkoły. Jakby tego było mało Brennan zostaje rzucona przez swojego chłopaka, na dodatek jest przez kogoś prześladowana. Dziewczyna stoi przed nie lada wyzwaniem. Musi zorganizować wielką imprezę, na której będą zbierane datki, poradzić sobie ze swoimi uczuciami i dowiedzieć się kto stoi za sabotażowaniem jej. Czy uda jej się uratować Billings? Czy Josh jej wybaczy? I jak to wszystko się zakończy?

Ciekawa fabuła, niespodziewane zwroty akcji i zaskakujące zakończenie, to coś czego tej książce nie brak. Czytelnik nie miał kiedy się nudzić, zaangażowany zastanawiał się tylko, co będzie dalej. Autorka nie poskąpiła także humoru, który zdecydowanie umilał lekturę. Swoim lekkim stylem pisania, idealnym dla tego typu powieści, pomogła miło spędzić czas z Reed. Brian świetnie operuje słowem, wiedząc kiedy nagle odwrócić kolosalnie losy bohaterów. Wprowadza także intrygę, która, powodowana chowaniem dawnej urazy, wprowadza wiele komplikacji do życia głównej bohaterki.

Jedynym co mnie zraziło w tej pozycji, było użalanie się nad sobą Reed, po stracie chłopaka. Jej miłosne przemyślenia "co by było gdyby" i czy uda jej się to naprawić, mocno mnie denerwowały. Prawie w każdym rozdziale, zaczyna snuć o nim jakieś bezsensowne domysły. Gdyby nie to o wiele lepiej odebrałabym Reed, która choć, potrafi wiele osiągnąć, w moich oczach pozostała osobą, nie potrafiącą poradzić sobie z rozstaniem, co odgrywało kluczową rolę w jej decyzjach.

"Ambicja" bardzo mi się spodobała. Jest to lekka i zabawna pozycja, z którą można miło spędzić trochę czasu. Towarzysząc Brennan, wchodzimy w akademickie życie najpopularniejszej dziewczyny na uniwersytecie. Czytając, na początku można odnieść wrażenie, że na dziewczyna ma wszystko, jednak nie osiągnęła tego bez wysiłku. Przekonujemy się o tym patrząc, jak próbuje uratować Billings, nie będąc przy tym zepchniętą ze swego stanowiska. Lekturę tę polecam w szczególności nastolatkom, bądź osobom, które nadal czują się jak nastolatki i które chcą chwili wytchnienia oraz potrzebują przyjemnego oderwania od rzeczywistości.

Moja ocena 7/10


Tytuł: Ambicja
Autor: Kate Brian
Ilość stron: 291
Wydawca: Wydawnictwo Znak Emotikon
Data premiery: 2011-06-22


Książkę otrzymałam od Wydawnictwa Znak Emotikon, za co serdecznie dziękuję :)


 

17 komentarzy:

  1. Lubię takie okładki :) Czytałaś wszystkie tomy? Zastanawia mnie, czy musze przeczytac pozostałe, aby zrozumieć tę... Trochę tego duzo ;) A wygląda naprawdę interesująco.

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na wygrywajkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To moja pierwsza ksiązka z tej serii, więc się nie przejmuj, nie musisz czytać poprzednich części żeby się połapać :D

    OdpowiedzUsuń
  3. I znowu mnie kusisz. Nieładnie, bardzo nieładnie:D:D
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Lekkich pozycji dość! A okładka od razu przywodzi na myśl "odmóżdżającą" lekturę...

    OdpowiedzUsuń
  5. Hm, muszę się bardziej zainteresować twórczością pani Brian (bo jeszcze żadnej jej książki nie czytałam, a tyle o nich słyszę!), więc na pewno sięgnę również po "Ambicję" ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze nic tej pani, ale chyba będę zmuszona naprawić to niedopatrzenie ;) Nie dość, że recenzja kusi, to jeszcze okładka przyciąga ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hm, muszę powiedzieć, że ja też nie pokusiłam się jeszcze o żadną książkę pani Brian ;) Zobaczymy, czy trafię na jakiś jej utwór w bibliotece, hmm...

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio na wszystkich blogach są recenzje lekkich książek. Zgadzam się z Immorą - Nie mam ochoty czytać więcej lekkich książek. Czekam na taką, która mnie powali i nie pozwoli wstać;P
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Eh... okazja uciekła mi sprzed nosa. Jeżeli się jeszcze pojawi, to dopiero w przyszłym miesiącu :(

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie lubię bohaterów, którzy użalają się nad sobą. To odbiera mi chęć czytania, więc ta książka raczej nie jest dla mnie.

    Pozdrawiam,
    Darcy.

    OdpowiedzUsuń
  11. Kiedyś próbowałam przeczytać jedną z książek Kate Brian, ale jakoś nie wyszło i raczej nie prędko się za jakąkolwiek wezmę. Minęły te czasy, kiedy to właśnie takie książki mi się podobały.

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię takie niezobowiązujące historie osadzone w Ameryce, szczególnie opisujące przygody młodych ludzi. Martwi mnie tylko to słowo "seria". Musiałabym pewnie poszperać za pierwszą częścią.

    OdpowiedzUsuń
  13. Powiem szczerze, że już od dawna poluję na tę książkę. Wydaje mi się ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  14. finkaa, ale ja juz mówiłam, jeżeli chcesz przeczytać te książkę nie musisz czytac poprzednich części, choć możesz, ja na pewno po nie sięgnę, tyle że później ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. Sęk w tym, że ja tak nie lubię. Coś nakazuje mi sięgać zawsze po pierwszą z serii. Gdy sięgam po dalsze części i wychodzą kwestie, których nie rozumiem, głowię się zawsze czy przypadkiem nie były one wyjaśnione wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam tej autorki Chłopak na gwiazdkę i nawet fajnie się czytało, ale to taka pozycja na raz. Może kiedyś po coś jeszcze sięgnę z jej twórczości.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dla mnie chyba zbyt "młodzieżowa", ale to się jeszcze zobaczy ;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...