wtorek, 28 października 2014

Percy Jackson i bogowie olimpijscy: Złodziej pioruna - komiks



Rick Riordan zdobył moje serce kolejnymi powieściami o młodym półbogu Percym Jacksonie. Najpierw pojawiły się książki zawierające imię bohatera w tytule serii, następnie na rynku wydawniczym ukazywały się dodatki, potem zaś kolejna seria osadzona w świecie, w którym bogowie istnieją. Teraz przyszła kolej na komiks. Szczerze mówiąc, nie przedstawia on nic nowego, jest jedynie ponownym spojrzeniem na pierwszy tom pt. Złodziej pioruna. W nowej publikacji autor połączył siły ze znanymi osobami ze świata komiksu i powtórnie przedstawił czytelnikowi tę historię. Tym razem jednak odbiorca widzi bohaterów, odwiedzane przez nich miejsca i to, jak walczą, może też sprawdzić, czy choć trochę pokrywa się to z jego wyobrażeniami. Komiks od początku zapowiadał się jako dość ciekawy dodatek do książki i takowym pozostał, szczególnie się nie wybijając.

Mimo że historia jest taka jak w powieści Riordana o tym samym tytule, przybliżę trochę jej zarys. Percy Jackson, dwunastolatek ze stwierdzoną dysleksją i ADHD, przyciąga kłopoty. Wywalają go z każdej szkoły, do jakiej pójdzie. W Yancy Academy wytrzymuje nawet dość długo, lubi zajęcia łaciny z panem Brunnerem i znajduje najlepszego kumpla Grovera. Jednak w dniu, w którym przecina mieczem swoją nauczycielkę matematyki, skazuje się na klęskę. Może i była ona erynią, ale nikt inny przecież o tym nie wiedział, na dodatek wszyscy zgodnie uważają, że ktoś taki jak pani Dodds nigdy ich nie uczył...


Cała recenzja na:


http://nastek.pl/recenzje/10797,Zlodziej-pioruna-recenzja/strona:1

6 komentarzy:

  1. Gdzieś tam w dalekich planach czytelniczych mam tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam wszystkie książki z wyjątkiem komiksów :)

    Pozdrawiam thousand-magic-lifes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Rysunkowy Percy!! Chętnie to zobaczę:p
    zapraszam mytimemt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam za sobą wszystkie książki o Percym, dodatkowo dwie kolejne serie Riordana i kilka dodatków, więc jestem pewna, że to komiks dla mnie. :)

    Pozdrawiam ciepło. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nominowałam cię do Liebster Blog Award ;) Zapraszam http://natienchanted.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...