piątek, 19 sierpnia 2011

W nadziei na lepsze jutro - Ewa Bauer


"W poszukiwaniu szczęścia"


Ewa Bauer – prawniczka z wykształcenia, psycholog z zamiłowania. Choć zawsze mówiła, że pisanie książek pozostawia sobie na emeryturę, postanowiła przyspieszyć ten proces, czego efektem jest jej debiutancka powieść "W nadziei na lepsze jutro". Włada kilkoma językami obcymi, uwielbia podróże, ale korzenie zapuściła w Krakowie.

Powieść przedstawia historię młodej kobiety, Anny, która bardzo chciała odnaleźć szczęście w swoim życiu, mimo przeciwności, które zgotował jej los. Poznajemy także dwie inne bohaterki, które są ściśle związane z tym co przydarzyło się Annie. Kobiety muszą sobie poradzić w trudnych sytuacjach, zmieniają się. Lecz nie tylko one, wszystkie postacie przechodzą metamorfozy, podejmują różne decyzje, niekoniecznie słuszne, które prowadzą nas do kolejnych wydarzeń.

Postacie powieści są barwnie opisane, poznajemy je dogłębnie. Ich różnorodne charaktery, niekiedy nie pasujące do siebie, przybliżają nam naturę ludzi, o których czytamy. Anna bardzo wiele przeżyła, co na pewno odbiło się na jej stylu życia. Możemy wyraźnie zauważyć zmianę w jej zachowaniu na przełomie czasu, który mija w powieści. Dziewczyna zamyka się w sobie i już nie jest tak otwarta na innych jak wcześniej. Strata i cierpienie jakiego doznała, pozostawiła ślad na jej duszy, o którym już nigdy nie będzie jej dane zapomnieć.

Fabuła powieści jest bardzo ciekawa, jednak książka skupia się wokół uczuć. Miłośnicy wartkiej akcji i przygód zawiedliby się, jednak czytelnicy szukający czegoś głębszego, po przeczytaniu lektury będą zadowoleni. Jednakże nie można zarzucić, że nic się w tym utworze nie dzieje. Zdrady, rozstania i powroty, niektóre także niespodziewane następują po sobie, tworząc jedną całość. Jesteśmy co chwila zaskakiwani tym, jak toczą się losy naszych bohaterów.

Jak już pisałam uczucia są najważniejsze w tej pozycji. Czytając odczuwamy wszystko to co bohaterowie. Odczuwamy stratę, cierpienie i żal przy zdradzie, zaś gdy zaczyna się układać, zaczynamy napełniać się nadzieją i radością. Książka wywarła na mnie ogromny wpływ oraz ogromne wrażenie. Emocje, które mną targały w czasie czytania, nie zostaną przeze mnie za szybko zapomniane, ani wyrzucone z mego serca.

Autorka pisze językiem nie sprawiającym trudności, zaciekawiając czytelnika i wprowadzając go w świat głęboki emocjonalnie. Potrafi poruszyć odbiorcę i sprawić by zagłębił się w lekturę, naprawdę ją czując, nie tylko czytając i obojętnie patrząc na kolejne poczynania bohaterów. Używała prostego języka, którym trafiła do ludzi. Chłonąc słowa, zdania, akapity napisane przez nią, ma się wrażenie, że dopiero co zaczęło się żyć, odbierać wszystko co przekazuje świat.

"W nadziei na lepsze jutro" jest pozycją, która pozwoli oderwać się od otaczającej nas rzeczywistości, lecz nie tylko. Jest książką wartościowa, ukazującą nam zachowania ludzkie w trudnych sytuacjach. Wymusza w nas reakcje na krzywdę innych oraz odczuwanie emocji, których moglibyśmy nawet nie chcieć dopuścić, a które są potrzebne. Uważam, że książka ta nadaje się dla każdego, i że wiele osób powinno się z nią zapoznać. Dlatego polecam ją wszystkim, bez wyjątku i mam nadzieję, że i oni sięgnę po te lekturę.

Moja ocena 8,5/10


Tytuł: W nadziei na lepsze jutro
Autor: Ewa Bauer
Ilość stron: 163
Wydawca: Wydawnictwo Radwan
Data premiery: 2011


Książka została przeczytana dzięki Wydawnictwu Radwan i akcji "Włóczykijka"

18 komentarzy:

  1. Mam nadzieję, że włóczykijkowa książka doleci do mnie szybko, bo bardzo chcę przeczytać tę pozycję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudna okładka i zachęcająca recenzja, więc z pewnością nie przejdę obok niej obojętnie:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również mam zamiar nie oponować :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z przyjemnością przeczytam! Świetna recenzja!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie widziałam jej. Muszę nadrobić zaległości:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zachęciłaś mnie już w momencie, gdy nadmieniłaś, że autorka pochodzi z Krakowa, a z każdym kolejnym słowem mój entuzjazm wzrastał. Z przyjemnością przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba warto po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapowiada się bardzo ciekawie. Twoja recenzja bardzo mnie zachęciła. Postaram się przeczytać.
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety, ale nie lubię łatwego w odbiorze języka. To taka moja obsesja - zawsze szukam czegoś, co z trudem przyjdzie mi przeczytać. Zauważyłam jeszcze, że została książka została wydana przed RADWAN, a o ile wiem ta księgarnia prowadzi dystrybucję jedynie przez internet, a ja lubię najpierw przekonać się do książki i zobaczyć ją "na żywo". Niemniej, jeśli kiedykolwiek najdzie mnie ochota na coś podobnego, to nie zapomnę o niej.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam o tej książce i z tego co pamiętam to już ją zapisałam na listę książek do przeczytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. W pewnym stopniu mam ochotę na lekturę, ale mogę nie docenić należycie złożoności charakterów - wolę bardziej "żywe" książki

    OdpowiedzUsuń
  12. Już nie mogę się doczekać kiedy książka trafi do mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Po pierwsze piękna okładka :). W zasadzie to by wystarczyło do przekonania mnie do przeczytania. Jeśli chodzi o inne elementy, które skutecznie mnie zachęcają to przede wszystkim: postacie(uwielbiam jak są świetnie opisane, pełne emocji itd.), fabuła no i oczywiście Twoja recenzja :).

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie jestem przeciwniczką wolnej akcji ani opisywaniu uczuć, więc z chęcią zabiorę się za tą pozycję. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Książka wydaje się być naprawdę ciekawa. Mnie też urzekła okładka ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Okładka przyciąga jak magnes. :) Z chęcią przeczytam jak będę miała taką okazję.
    Pozdrawiam serdecznie :P

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem tej książki bardzo ciekawa. Ostatnio bardzo lubię się zaczytywać w takich oto powieściach ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ostatnio czytałam już parę głębokich książek i chyba chcę od nich trochę odpocząć ;) Raczej nie sięgnę, jestem całkowitą zwolenniczką szybkiej akcji i przygód.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...